Pe oriunde îmi întorc capul, aud despre “gândire pozitivă”. Pentru sezonul 2012-2013, gândirea pozitivă este pe mare val, cel puţin în materie de dezvoltare personală. Aproape că nu pot să citesc vreo carte sau să urmăresc vreun site fără să aud: “dacă trimiţi energii pozitive în Univers, Universul îţi va răspunde la fel, înzecit”.

Există cel puţin două serii best-seller care promovează această idee – Legea Atracţiei şi Secretul, cărţi care au cunoscut un succes enorm. Ideea pe care o promovează în multe-multe pagini sună cam aşa: întâmplările din viaţa noastră, bune sau rele, sunt “chemate” de gândurile noastre.

Iniţial ideea m-a revoltat, apoi mi s-a părut de-a dreptul de bun simţ. De exemplu, când sunt nervoasă sau supărată, tind să abordez oamenii mai agresiv. Îi suspectez, îi pun la punct, le răspund la “bună ziua” cu “poate pentru unii…” E normal să mi se răspundă la fel, apoi să se ajungă la certuri sau tensiune, apoi la motive încă şi mai importante de supărare. Atitudinea mea (interioară) a provocat un întreg domino de întâmplări exterioare.

Am simţit pe pielea mea şi ce înseamnă să abordezi lucrurile invers: eşti o persoană plăcută, căutată de ceilalţi, colaborările încep mai uşor şi mai firesc. Celor care zâmbesc li se întâmplă lucruri bune. Şi poate că asta nu este tocmai o întâmplare.

Pot fi folosite aceste idei ca nişte linii de comportament zilnic? Pot deveni o filosofie de viaţă? Eu cred că da, cu două condiţii: să nu fie transformate într-un optimism tâmp, în care refuzi să accepţi lucrurile nu-tocmai-roz din propria viaţă. A doua condiţie ar fi ca, până la urmă, scopul fiecărei persoane să fie sinceritatea cu sine. Tristeţea să fie lăsată să fie tristeţe adevărată. Lacrimile să curgă, dacă este cazul. Furia să fie privită în faţă, dacă există.

Important este ca în tot acest morman de emoţii să existe undeva un mic grăunte luminos de convingere că lucrurile se vor aranja, că va fi bine, iar asta este uneori mai mult decât suficient să readucă optimismul în suflet.

semnatura_sara_mic

