… sau de ce să nu cred tot ceea ce cred.

O versiune a mea din trecutul nu foarte îndepărtat credea următoarele lucruri:

  • Psihologii sunt pentru oameni nebuni.
  • Iubirea de sine este un concept excentric, egoist și probabil sectant.
  • Autocunoașterea este un termen inventat de unii care vor să profite de oamenii într-o pasă proastă.
  • Să îi povestești cuiva despre toate rănile tale, închise sau deschise, este ca și cum i-ai pune o pușcă în mână, ai încărca-o singur cu gloanțe și ai îndrepta țeava spre tine.
  • Dacă nu superi pe nimeni cu nimic, toată lumea te va iubi.
  • Să spui “Nu” când vrei să spui “nu” înseamnă să fii rău.
  • Dacă cineva are mai puțină nevoie tine, atunci prezența ta în viața persoanei respective se reduce cu aceeași cantitate.
  • Dacă te aștepți mereu la ce este mai rău, nimic nu poate să te dezamăgească.

Acum cred că:

  • Psihologii sunt oamenii la care mergem atunci când ne doare sufletul, așa cum medicii sunt cei la care mergem atunci când ne doare piciorul
  • Iubirea de sine este singurul loc din sufletul nostru din care poate pleca iubirea sinceră pentru alții; dacă pleacă din oricare altă parte, acea dragoste se numește “am nevoie de tine ca să mă faci să mă simt iubită”
  • Autocunoașterea sau -mai bine spus – momentul în care încetăm să ne mai mințim în legătură cu cine suntem este cel mai frumos cadou pe care ni l-am putea face
  • Să îi povestești cuiva despre toate rănile tale, să te expui, așa cum ești, să fii vulerabil, este un act de curaj fără de care nu poate supraviețui nici o relație.
  • Dacă nu superi pe nimeni cu nimic înseamnă că te superi pe tine însuți cu regularitate.
  • Să spui “Nu” atunci când vrei să spui “nu” este un act de onestitate și integritate. (Un citat preferat din Jaques Salome: Nu am știut cu adevărat să spun DA până când nu am învățat să spun NU)
  • Dacă cineva are mai puțină nevoie de tine înseamnă că își petrece timpul cu tine pentru că vrea, nu pentru că trebuie.
  • Dacă te aștepți la ce e mai rău, se întâmplă ce este mai rău.

Și sper ca versiunea mea din viitorul nu foarte îndepărtat să fie mai înțeleaptă.

semnatura_sara_mic

