Se spune că este greu să mergi înainte dacă nu ştii de unde ai venit. Iar, uneori, când ne uităm în urma noastră, drumul poate fi acoperit de ceaţă sau poate să se piardă într-un hăţiş prea des al întâmplărilor mărunte, care să ne facă să ne pierdem perspectiva.

Eu una, simt nevoia, ca cel puţin o dată pe an, să mă opresc din drum şi să mă uit cu atenţie la ce am lăsat în urmă: de unde am plecat şi unde am ajuns, cu cine m-am întâlnit pe drum şi cum m-au influenţat acei oameni, dacă merg în direcţia pe care mi-o doresc sau am luat-o pe lângă.

Sfârşitul unui an este momentul perfect să fac un bilanţ a ceea s-a întâmplat în ultimul timp, tocmai pentru a putea să-mi conduc mai bine viaţa în anul care urmează. Şi iată şi câteva dintre întrebările la care răspund la fel de conştiincios ca o temă la limba româna:

1. Ce s-a schimbat în ultimul an?

2. Dacă ar fi să pot repeta ultimul an, ce aş face diferit?

3. Cine m-a influenţat cel mai mult în ultimul an?

4. În ce fel am fost un om mai bun în 2011?

5. Cum au evoluat cele mai importante relaţii pentru mine în 2011?

6. Care a fost cea mai importantă realizare a anului?

7. Care a fost cea mai mare dezamăgire a anului?

8. Care a fost cea mai mare provocare a anului?

9. Pe cine am influenţat eu în 2011?

10. Care a fost cel mai frumos moment în 2011?

11. Cum pot face ca, în anul viitor, să cât mai multe momente frumoase?

Mereu, când îmi pun astfel de întrebări, am impresia că le ştiu deja răspunsurile. Însă, de fiecare dată, atunci când mă gândesc cu adevărat la ele şi îmi aştern răspunsurile pe hârtie, răspunsurile reuşesc să mă surprindă.

Voi cum vă evaluaţi anul care a trecut?

semnatura_sara_mic

