Nu am cuvinte să vă descriu cât de mult m-am luptat cu acest cuvânt “a accepta”. Timp de un an, un an şi jumătate, a fost un cuvânt al cărui înţeles am încercat să îl prind cu la fel de mult succes cât pot prinde în palmă un singur fulg de nea: este acolo o nano-secundă, poate am o senzaţie de răceală infimă pe mână şi gata.

La fel şi acceptatul. Mi-am bătut capul să fiu o fiinţă care acceptă, dar din când în când izbunesc cu furie pentru toate lucrurile pe care le acceptasem înainte: umilirile, învinovăţirile, reproşurile.

Nu era asta.

Am vrut să fiu prietenoasă cu toată lumea din jurul meu, să nu mai resping, să îmi împrăştii căldura. Nu a trecut mult timp până să-mi dau seama cât de artificial era.

Nici asta.

Am citit despre cum “a accepta” înseamnă să vezi ceea ce este şi să ştii că asta este realitatea, fără să vrei să fie altfel, fără să însemne că îţi place.

Dar orice gând despre realitatea care era venea la ofertă (doi-în-unu) cu nemulţumirea. De ce trebuie să fie aşa? De ce nu poate fi altfel? De ce mi-am făcut toate lucrurile astea? De ce mi s-au întâmplat mie. În fine, ştiţi repertoriul.

În final, am găsit cea mai bună definiţie a acceptării în Rugăciunea Seninătăţii. “Dă-mi seninătatea să accept ceea ce nu pot schimba.” Nu spun rugăciunea des, în schimb fac mereu exerciţiul să împart situaţiile în cele care ţin de mine sau nu ţin de mine. Cele care ţin de mine sunt puţine şi se referă, în principiu, la ceea ce simt.

Cele care nu ţin de mine mă înconjoară permanent şi, în faţa lor, este nevoie de o singură atitudine: acceptarea. Lucrurile sunt aşa. Nu înseamnă că îmi plac, ci doar că nu are rost să îmi irosesc energia dorindu-mi să fie altfel. Nu înseamnă că înghit tot, ci doar nu mă dau peste cap să schimb părerea oamenilor despre mine, de exemplu. Nu înseamnă că trebuie să fiu cu zâmbetul pe faţă 24 de ore din 24, doar să am grijă să nu mă uit la viaţa mea şi să văd doar partea minusculă care nu îmi place la ea.

Dacă aveţi şi voi propriile lupte cu conceptul de a accepta, mi-ar plăcea să le aud.

semnatura_sara_mic

