Una din metodele (actiunile) de terapie preferate ale mele este să scriu pe un carneţel lucruri care mă fac fericită.

Ideea (şi din câte am înţeles / citit eu) este următoarea: ceea ce este mai dureros capătă o importanţă disproporţionat de mare în viaţa noastră pentru că ne concentrăm pe acel lucru. Şi, normal, atunci când toate gândurile gravitează în jurul unui punct, atunci punctul capătă deodată consistenţa unei sfere şi creşte ca o măsea umflată. Dar atunci când ne uităm în jurul nostru şi ne bucurăm de lucrurile frumoase / vesele / colorate etc. atunci se întâmplă două lucruri:

a) matematic vorbind, se reduce timpul alocat gândurilor negre

b) în viaţa noastră încep să apară din ce în ce mai multe lucruri frumoase pe care să le iubim şi să le apreciem şi să ne simţim binecuvântaţi

Aşa că iată ce m-a făcut fericită astăzi:

  • 5 minute furate într-o pauză de lucru pentru a termina o carte scrisă într-un amestec perfect de duios şi amuzant
  • senzaţia de şosete uscate pe picioarele care au călcat în cinci bălţi şi s-au făcut fleoaşcă
  • funcţia de snooze de la ceasul cu alarmă
  • faptul îmbucurător că îmi dau seama cât de mult mă risipesc în enervare în chiar momentul în care ma enervez
  • ochii unei prietene dis-de-dimineaţă: obosiţi şi îmbufnaţi, dar albaştri şi frumoşi

Voi?

